søndag 15. september 2013

Kvifor ein bedriftsstrategi om bruk av sosiale medier?

Tenk grundig gjennom om innsatsen det krev er verd gevinsten det kan skape for di bedrift. Ikkje ombestem deg kort tid etter lansering.
Denne teksten kom på siste foilen i ein presentasjon av Adecco Norge si satsing på sosiale medier. Eg meinar den høyrer heime på første side. Hypen i dag er at alle skal og må vere til stades på desse kanalane: "Er du ikkje til stades vil samtalen om deg gå uansett. Kom deg på plass og ta styring på debatten!". Men det kostar å vere der. Kommunikasjon er eit fagfelt. Du bør ikkje la dine kontortilsette pusse opp bedrifta sine lokaler. Du bør heller ikkje la tilsette utan kommunikasjonskompetanse ta seg av kommunikasjonen på sosiale medier. Difor må ein først av alt vurdere opningsutsagnet om gevinsten vil stå i stil til innsatsen.

KjellTech sin SoMe-strategi er enkel og effektiv. Mange "seriøse" aktørar har same filosofi

Har du tatt steget og sagt at firmaet går for denne satsinga, så må strategiplan utarbeidast.
  • Planen må forankrast i leiinga
  • Kor mykje tid skal organisasjonen avsetje til SoMe
  • Økonomien for satsinga må på plass
  • Bedriftens kjerneverdiar og generelle målsetjing må også gjelde i denne satsinga
  • Klargjering av kva sosiale kanalar ein ynskjer å vere til stades på
  • Kommunikasjonsstab må opprettast
  • Kommunikasjonstaktikk må velgast
    • Skal ein lage spesialtilbod på sosiale medier
    • Skal ein spegle den offisielle nettsida
    • Skal ein legge ut kontaktinformasjon
    • Skal ein kommentere alle innspel
    • Skal ein sensurere innspel
    • Kven og kor mange skal representere firmaet
    • Skal dei som representerer firmaet visast med namn eller berre firmanamn
    • Kva responstid kan brukarane forvente
    • ...
Dette var berre eit ørlite innblikk i kva som må på plass før ein går digitalt med SoMe. Ser ein på fire ulike SoMe-arenaer som Facebook, Twitter, YouTube og Blogg, så vil satsing på alle desse krevje eit kobbel av fagfolk.
  • Facebook er ein arena der ein treng gode tekstforfattarar og dyktige fotografar.
  • Twitter er vel den kanalen der gud og kvarmann kan gjere jobben. Denne kanalen vert stort sett brukt som meldingsteneste og til å lenke til interessante artiklar, filmar etc. Utfordringa på denne kanalen er det ekstremt høge tempoet.

    Politiet i Hordaland utnyttar tempoet på Twitter til fulle
  • YouTube er absolutt den dyraste arenaen då dei aller fleste må kjøpe det ein ynskjer å publisere. Eg skal ikkje prøve å definere alle profesjonar som må på plass for å lage gode filmpresentasjonar.
  • Blogg er også ein arena der spesiell kompetanse er eit krav. Å skrive gode tekstar (bloggar) er ikkje noko ein er født med. Det krevst at språket er godt, rett og direkte. Her også vil ein ha trong for gode bilete levert av fotografar. Slik det ser ut per dato så er dette den tøffaste satsinga og den som gjer minst gevinst i forhold til innsatsen. Stadig fleire firma prioriterer ned satsinga på blogg.
Dette innlegget kan oppfattast som ein advarsel mot å lansere firmaet på SoMe, men NEI - det er ikkje det eg meinar. Innlegget mitt er meint som eit varsku om at det er særs krevjande å gå digitalt på SoMe og at ein difor må ta akkurat denne biten med strategiplan på alvor. Me er alle på ein eller anna SoMe-arena og derfor er det lett å tenke at dette får me til. Men du får ikkje eit profesjonelt resultatet i heimen viss du samlar famile og vener til dugnad og pussar opp. Men moro vert det jo :)

PS! 15 timar førespegla faglærar på øving 2. No manglar eg berre eit svar; oppgåve 4 der eg skal publisere min strategi på SlideShare, men eg trur eg har brukt nærare 60 timar så langt. Viss alle øvingane i SoMe vert like omfattande, vert det ikkje mykje tid att til dei fem andre faga i studiet. Kom gjerne med kommentarar både på innlegget og PS'en.

3 kommentarer:

GråBlå Himmel sa...

En god beskrivelse av hva en strategi bør omfatte, og ja det krever en mengde dedikerte ressurser med god kompetanse å få dette på plass og ikke minst å drifte det. En profil eller blogg der det er drypende stille og der du aldri får svar er mer skadende for bedriften enn annen negativ reklame.. vi er en nettsøkende og utålmodig generasjon , og de som kommer etter oss... generasjon X vil stille enda større krav. Hvordan planlegger vi for det??

Unknown sa...

Takk for god kommentar. No må eg kjappe meg med å svare deg slik at ikkje denne bloggen også vert heilt stille ;)

Ja, korleis planlegg me for dei som kjem etter oss? Det eg føler me no gjer er å springe hesblesande etter dei med det me trur dei har interesse for. Men ungdomen er ikkje og har aldri vore interessert i å ha gamlisar på sin arena. Vert det for mange i satt alder så stikk ungdomen av til nye arenaer. Det me må gjere er å lage tankane, ideane og produkta våre så gjennomarbeidd og gode som moegeleg. Personleg føler eg at me gjer same tabben som utviklarar av dataprogram; lar tempoet styre i staden for kvaliteten. DU hadde ALDRI tatt med deg din nye bil heim frå bilforretninga viss den hadde hatt så mange feil som eit nytt dataprogram har. Diverre har det etablert seg ein ukultur om at kundane skal vere testpilotar når det gjeld data. Me treng ikkje ta dette med oss vidare inn på sosiale medier, men det har me så absolutt gjort! Shit - no vart eg riven med igjen :)

GråBlå Himmel sa...

Jeg sitter litt på andre siden i forhold til utvikling av dataprogrammer m.m. Jeg jobber mye med testing - funksjonell og automatisk testing og da gjerne med fokus på helhet. Mitt inntrykk er vel at det i mange sammenhenger er det noe dårlig kommunikasjon mellom bestiller og utvikler som skaper ufunksjonelle systemer. I tillegg er det vanskelig å se sine egne misforståelser og feil, og det er vanskelig å få dem påpekt av andre. Testing er et vanskelig fag, men akk så oversett i mye IT utdanning. Det fastslåes at det må testes ...og så kommer neste kapittel. (se forøvrig mitt høstinnlegg om testing ;) ) Og ja det er en ukultur å legge ut betaversjoner... la kunden gjøre jobben. Du kan fort ende på villspor og faktisk ende opp med et produkt som ikke er i tråd med det du skulle ha. Når det er sagt er det også verdifullt å få innspill og tilbakemeldinger fra egne brukere - men det fordrer at du har systemer for å ta i mot og behandle dette på en god måte. Kunde føler seg oversett = tapt kunde... Og sosiale media er absolutt en arena der dette spres raskt og smertefullt. Det er derfor viktig å se bedriften som helhet og være bevisst at kunden ( i likhet med unger og hunder osv) ser på det du gjør ikke det du sier. Har ungdommer i huset ( vil si de er utflytta nå) og ser at det de forholder seg til som virkelighet og sannhet er innhold på nett. Skremmende tanke egentlig...